Zira’s quotes


"There is no God but Allah and Muhammad is the Messenger of Allah."— Anonymous

Cinta Kau dan Aku

TERUJA!!!! 
klo tak tengok Facebook... tak tahu nak kata apa... 
mesti korang nak tahu mengapa saya kata macam tu?????????????????????????
cz novel kegemaran saya nak masuk TV!!!! 
wei suka sangat2.... dapat tgk farisya n farish cara live dalam tv...  hahahaha.... tapi saya takut jgk... (macam saya pulak yang berlakon hahahaha)...  yelah novel ke TV mesti kita harapkan jalan cerita 100% ikot novel.... 
huna kata ------->  .....  kita kena positif.... mana ada wujud muka dann perangai sebijik dalam novel,,, sudahnya klo fikir sebijik dan sedibik... memang tak menjadi laaa hahahaha..... 

ok sambung pasal Cinta Kau Dan Aku...
kat sni sy ada ambil dri YouTube... klo rajin tengok laa hahahaha...
1...2...3.... action 

(tengok berkali2 pun tetap best... wah x sabar nak tengokkk)

perasan x?? lagu tema dalam cerita ni best kan?? nanti klo saya dapat liriknya saya post hahaha... memang kena download lagu ni 

ulasan cerita ni

Cinta Kau dan Aku menyelongkar kisah kehidupan seorang gadis lasak pintar; Nur Farisya Iman @ Risya yang mempunyai impian menjadi pemandu. Impian Risya tercapai bila dia ditawarkan jawatan pemandu peribadi pada seorang CEO muda; Farish Hakim. Pertemuan yang tidak disengajakan itu melahirkan cinta pandang pertama Farish pada Farisya. Hubungan yang makin akrab kerana keserasian Farish dengan sifat lurus , tulus juga keselambaan Risya makin melebarkan rasa kasih Farish pada Risya. Keuzuran yang menimpa ibu Risya di kampung dan huluran bantuan segera dari Farish telah membuka lembaran baru dalam kehidupan Risya bila dia diminta ibunya mengahwini Farish selepas selesai ibunya menjalani pembedahan. Risya yang terpaksa akur membuat rencana bersama rakan karibnya, Zack Kapcai dan Zamilah untuk mengelak dari berkahwin dengn Farish, namun rencananya terbongkar tanpa pengetahuannya dan selesai majlis ijabkabul dia dikejutkan dengan penampilan Farish sebagai suaminya!. Akur dengan suratan takdir, perkahwinan dilalui dengan redha namun sikap cemburu yang keterlaluan suami, ego, panas baran ditambah kemunculan adik ipar dan bekas tunangan suami memburukkan lagi suasana rumahtangga. Fitnah yang diatur kedua wanita itu akhirnya meleraikan ikatan perkahwinan yang baru berusia 5 bulan dan penceraian juga tragedi keguguran yang menimpa telahmembuka lembaran baru dalam hidup Farisya. Dia bangkit membina hidup baru.6 bulan berlalu, Farish kembali dan pertemuan secara tidak sengaja dengan bekas isteri akhirnya membawa kepada rentetan pembongkaran pakatan keji yang membawa kepada keruntuhan mahligai mereka dahulu. Farish yang insaf, sedar ingin kembali, namun Farisya yang sudah parah jiwa nya sudah tertutup pintu hati untuk memberi ruang untuk Farish kembali bertakhta.

Mampukah seorang tomboy meerima cinta lelaki yang juga bosnya???
~ ulasan dr Dramatic ~




Hanya dirimu yang bisa membawa syurga dalam hatiku
tanpa dirimu ku hanya manusia tanpa cinta....


"apa jadi driver? Hei Risya, dah tak ada jawatan lain ke kat tempat kerja Milah tu sampaikan jawatan driver pun kau terima? Dah-dah, balik kampung aje. tolong mak kat warung lagi bagus. apa, kau ingat kau tu jantan ke. nak jadi driver," marah Mak Timah.

"kalau saya katakan saya tak kisah untuk memperisterikan awak? dan saya juga sebenarnya sudah mula menyukai awak, adakah awak akan berubah fikiran dan menerima saya?" soal Farish Hakim dengan wajah serius.

"Sayang, dari hati yang tulus abang nak beritahu sayang yang abang sungguh bahagia dapat menjadi suami sayang. abang harap Risya boleh terima abang dalam hidup Risya. percayalah, abang ikhlas mengambil Risya sebagai isteri abang."

sebaik sahaja kaki Farish Hakimi hendak melangkah ke balai berlepas, dia dikejutkan dengan suara yang amat dikenalinya. suara yang semenagnya amat disayangi , suara yang menyebabkan dia ketawa, suara yang menjadikan hidupnya ceria, suara yang sentiasa berbisik manja di telinganya. tidak, dia tidak perlu untuk mendengar suara itu lagi. bukankan suara itu yang telah merobek hatinya? bukankan suara itu yang telah meragut kepercayaannya?

oh lupa nak bagi tahu... cerita ni akan di tayangkan pada 15/02/2013
pada pukul 10.05 malam di TV1...

pelakon yang berlakon dalam cerita ni...

so apa tugu lagi...
bagi peminat karya Siti Rosmizah.... meh sama-sama tengok cerita ni  hehehehe 

~ nak lagu cinta kau dan aku!!!! ~

No comments:

Post a Comment

sila la beri komen ^o^