Langkau ke kandungan utama

The Happy Marriage

 

Tajuk: The Happy Marriage 

Platform: Netflix 

Episode: 12

Tarikh Terbit: 5 July 2023

Plot: Kesengsaraan nampaknya kekal dalam hidup Miyo Saimori. Dilahirkan dalam perkahwinan yang diatur, dia dengan cepat dibuang selepas kematian tragis ibunya. Ayahnya berkahwin semula, dan adik perempuan tirinya, Kaya menerima semua kasih sayang, manakala Miyo direndahkan sebagai hamba yang hina. Tidak mempunyai kekuatan untuk melawan penderaan keluarganya, Miyo kehilangan harapan bahawa nasibnya akan berubah.

Tanpa diduga, bapa Miyo memanggilnya untuk menyampaikan berita yang mengejutkan: dia akan berkahwin dengan Kiyoka Kudou, ketua keluarga Kudou yang terkenal. Walaupun latar belakangnya yang mulia, Kiyoka dikenali sebagai seorang yang tidak berperasaan yang setakat ini telah menolak semua bekas tunangnya.

Apabila tiba di rumah Kudou, Miyo mengharapkan layanan kasar dan akan diketepikan. Namun, bertentangan dengan andaiannya, Kiyoka menunjukkan kepadanya kebaikan dan kasih sayang yang amat diperlukannya. Berkahwin dengan Kiyoka mungkin satu-satunya peluang Miyo untuk melepaskan diri daripada keluarga yang mengabaikannya dan menjalani kehidupan yang bahagia.

Sinopsis Episode: 

1. Mesyuarat

Dihina oleh ibu tiri dan kakaknya, Miyo dilayan seperti hamba di rumahnya sendiri.  Suatu hari, ayahnya memanggilnya untuk membincangkan masa depannya.

2. Tentang bakal suami

Berazam untuk membantu, Miyo bangun awal dan menyediakan sarapan, tetapi Kiyoka menuduhnya cuba meracuninya dan enggan makan.

3. Temu Janji Pertama

Semasa Kiyoka membawa Miyo keluar ke bandar, dia segera menyedari bahawa Miyo berkelakuan berbeza daripada anak perempuan kaya yang diperkenalkan.

4. Hadiah

Untuk mengejutkan Kiyoka dengan hadiah buatan tangan, Miyo pergi ke bandar untuk membeli beberapa bahan.  Sementara itu,  Kiyoka melawat ibu bapa Miyo.

5. Riak

Dipenuhi rasa cemburu, Kaya cuba menghalang pertunangan Miyo dengan Kiyoka.  Miyo meninggalkan rumah dan terlupa membawa azimat tuah yang diberikan Kiyoka kepadanya.

6. Keazaman dan guruh

Miyo tersedar apabila kakak dan ibu tirinya mengugutnya.  Bersama Kouji, Kiyoka tiba di rumah keluarga Saimori dan meminta untuk berjumpa dengan tunangnya.

7. Wanita glamour musim panas

Kiyoka menemani Miyo semula ke bekas rumah Saimori atas permintaannya. Kemudian, seorang pelawat yang menakjubkan datang ke rumah mereka.

8. Mimpi ngeri dan bayang-bayang yang tidak menyenangkan

Hazuki dan Miyo semakin rapat melalui pelajaran mereka. Kiyoka bimbang jadi dia cuba menyelesaikan mimpi ngeri Miyo yang tidak henti-henti.

9. Lemas dalam mimpi

Tertekan dengan mimpi buruknya,  Miyo terus berusaha untuk menjadi bakal  isteri yang menyokong.  Kemudian, Arata Tsuruki datang untuk bercakap dengannya semasa Kiyoka tiada.

10. Bunga sakura musim panas, dan kesilapan itu

Arata mendedahkan identiti sebenar dan memperkenalkan datuk Miyo yang tidak pernah dikenalinya.  Mereka mendakwa mereka boleh menyelesaikan mimpi buruk - dengan satu syarat.

11. Warisan ibu 

Yoshirou Usuba memberitahu Miyo tentang dia membuang ibunya untuk berkahwin dengan bapanya - dan mengapa dia membuat keputusan yang mengubah hidup anak perempuan tunggalnya selama-lamanya.

12. Cahaya dalam kegelapan

Kuasa Miyo adalah harapan terakhir semua orang untuk menyedarkan Kiyoka dari keadaan tidak sedarkan diri. Tetapi sebelum dia boleh menyelamatkannya, dia mesti menghadapi bayang-bayang masa lalu.

Review: Drama pendek untuk hilang rasa bosan. Mula² kesian drkat Miyo. Teruk betul ayahnya. Kejam betul ibu tiri dan adik tiri buat macam tu sampai nak pisahkan Miyo dengan tunang. Padam muka Kaya akhirnya low class. Tapi sampai ke sudah ayahnya tak kisah pada Miyo. Kiyoka mula² dingin macam helang 😆, lama² lembut jer. Memang padan laa dia tu ketua keluarga kan. Cerita ini best la layan santai jer. 

Ulasan