Langkau ke kandungan utama

SI MANGKUK TINGKAT

Tajuk: Si Mangkuk Tingkat (Edisi Khas)

Penulis: Faziela

Harga: RM36

Sinopsis: 

Impiannya satu dalam seribu.

“Nampak tak apa yang aku nampak, ni?”

Huh?

“Budak perempuan tu.”

“Yang tadi? Jadi?”

“Dia pakai baju kurung la.”

Eh, haah la!

“Benda yang aku cakap tadi bukan mustahil, kan?”

Senyap.

“Kau nampak benda yang dia bawa tadi?”

Geleng.

“Mangkuk tingkat.”

Sejak dari itu, hatinya sudah terpaut pada Si Mangkuk Tingkat. Namun, pertemuan kedua mereka tak seindah yang diimpikan.

Sreeeeet!

Malaun mana nak mati melintas jalan macam rombongan orang kahwin ni???

“Cik adik manis, tak tahu lintas jalan ke?”

“Encik ni tak tahu bawa kereta ke? Ni dapat lesen terbang ke?” Suaranya memetir.

“Cik, lain kali kalau nak melintas, buat cara melintas. Bukan macam rombongan kahwin Cik Kiah.”

Takdir menemukan mereka atas jodoh keluarga. Apabila hati mula menerima, ada saja yang cemburu dan dengki menyelit di tengah kehidupan mereka. Adakah bahagia milik mereka, buat selamanya?

Review: Si Mangkuk Tingkat diberi nama sebab Edryna pencinta alam sesuai dengan kerjanya sebagai Associate Consultant. Kiranya klo dia bawa bekal guna Mangkuk Tingkat. Manakala Ashraff, si pilot yang setia ada 1. Mereka pernah berjumpa tapi perjumpaan seterusnya mereka beedua asyik gaduh jer. Tiba² mereka berkahwin. 

Dalam prosess sesuaikan kehidupan perkahwinan, Ashraff hubby yang sweet, baik kadang² garang tapi bertempat laa. Manakala Edryna pula garang sangat tapi lama² mampu ikut sama kepala dengan Ashraff. Konflik dalam novel ni tak la mendebarkan cuma ada balasan klo buat salah. Edryna garang sebab dia ada trauma masa zaman sekolah dia membuatkna dia membenci nama or orangnya. Tapi la kadang² x bertempat Edryna ni; marah orang lain tapi hubby Edryna kena sebab nama sama jer. Eh tiberr.. hahaha. Ashraff pula dah berkahwin dengan orang dia suka jadi dia berusaha untuk suka dan bercinta dengan ke akhir hayatnya. Ashraff ni memang sweet tapi nakal suka buat Edryna ni marah tapi tu tanda makin rapat. Mereka sama² belajar terima antara satu sama lain dan memahami kerjaya masing². Dalam ni ada penerangan sikit bidang kerja aviation industry and environment field.

Apa² pun happy ending dengan anak 3 dan terselit juga cerita Sofiya dan Amsyar. Dan dalam versi novel baru keluaran Manes Wordworks ni ada bonus chapter. Berbaloi juga la hehe..

Ps: Nampak kena beli novel Ikhlas A.K! ... Eh!

Rating: 4/5

Ulasan