Langkau ke kandungan utama

Novel Gadis Kepunyaan Tuan Arman ~Penulis Suci Hidayat~


Belakang Buku ~

“Tuan kata saya cuma perlu jadi teman Tuan kan? Teman minum. Teman makan. Teman keluar. Takkan lebih dari itu kan?” - ARMEL NUR NERINNA.

"Ya. Jadi teman I. Teman I makan. Teman I minum. Teman I keluar. Tapi... What if... I nak lebih dari itu?" - TUAN NOAH ARMAN.

Kemelut ringgit satu demi satu datang menghimpit. Malah situasi Armel semakin terbelit apabila ianya melibatkan orang yang paling Armel sayang. Membuatkan Armel berada dalam situasi yang maha menjerut. Membuatkan Armel tak punya pilihan lain, selain dari menyerah. Dan sangka Armel itulah permulaan titik hitam dalam hidup Armel menjadi perempuan simpanan kepada seorang yang dipanggil sugar daddy.

"Ini yang tuan nak kan? Ambillah. Ambil semua."

"Memang ini antara yang I nak dari you. Tapi bukan dengan cara macam ni."

Tapi tidak. Segalanya berbeza. Tuan Noah Arman yang Armel sangka adalah lelaki perosak, pemusnah, dan peragut sebuah kesucian, tampil menjadi lelaki oenyelamat, perlindung dan penjaga. Membuatkan Armel jatuh cinta pada lelaki itu. Berkali-kali. Cinta yang membuatkan Armel percaya sepenuh hati lantas menyerahkan segala-galanya. Dengna rela. Dan Armel benar-benar hanyut dalam belaian hangat asmara seorang Tuan Noah Arman.

Sehingga teebongkar sebuah kenyataan. Menampar Armel keras sehingga Armel terduduk. Kesal.

"Kenapa tuan perlu bersusah payah buat saya percaya yang tuan cintakan saya kalau tuan sekadar nakkan badan saya? Nak saya menjadi pemuas nafsu tuan? Dari awal lagi saya memang minta jadi perempuan simpanan tuan, sugar baby tuan. Tuan boleh je puaskan nafsu tuan tanpa perlu perbodohkan saya dan buat saya percaya yang tuan cintakan saya. Tanpa perlu buat saya percaya yang tuan adalah lelaki yang berbeza. Yang langsung tak sama macam lelaki lain. Tolong lepaskan saya. Saya tak sanggup nak teruskan hubungan ni. Saya tak sanggup teruskan hidup dengan tuan. Lepaskan saya. Saya akan cari duit dan bayar balik setiap sen yang tuan laburkan untuk saya."

"Sekali you serahkan diri you pada I, sampai bila-bila pun you adalah kepunyaan I. I takkan lepaskan you, Armel Nur Nerinna. Titik."

Bagaimana untuk Armel terus menjadi kepunyaan Tuan Arman sedang seluruh hatinya telah terpalang kebencian? Bagaimana pula untuk Armel terus menjadi perempuan simpanan Tuan Arman sedang cinta yang pernah Armel semai, kini seakan menjadi satu hukuman yang perlu Armel usung azabnya selama-lamanya tanpa kesudahan.


Ulasan ~

Armel ada masalah kewangan. Jadi dia perlukan wang segera. Jadi ikin, kawan serumah mencadangkan dia jadi sugar baby. Jadi dia berjumpa dengan Arman, duda umur 40an. Duda ni digambarkan hot and spicy, so mereka buat perjanjian. So bermula kisah mereka berdua.

So far, i rasa agak bosan walaupun cerita ni best. Terlalu banyak menolog dalaman diri sampai tak nak berkata² dalam hati haha. Mungkin nak bagitahu tapi rasa berulang² sampai i baca pun skip cari yang dialog jer hahaha. Apa² pun suka dengan watak Arman, macam manja tapi garang, setia tapi gatal pada kesayangan dia jer haha. Armel pula macam rapuh terutama scene di bilik kuliah, ok i pernah dimalukan so faham perasan tu. Tapi dia ni garang juga terutama bila dia tahu Armen papa musuh utama dia. 

Saya suka akhir yang gembira. Setiap watak yang wujud ada balasannya. Perkembangan watak semua ok.

Disyorkan ~ 3/5

Boleh beli di sini

Ulasan